00983132730137
( AM - PM ) 08 -17 Monday - Friday
info@aphiuny.com

Shipping

Worldwide

Order Support

00989126938369

فرش دستباف لیلیان

 قالی لیلیان  – قالیبافی لیلیان – فرش لیلیان – قیمت قالی لیلیان – قیمت فرش لیلیان – قیمت فرش دستباف لیلیان – فرش دستبافت لیلیان – خرید قالی لیلیان – قالیچه لیلیان – نقشه لیلیان -طرح نقشه های قالی لیلیان – قالی بافی لیلیان – نقشه قالی لیلیان – نقشه فرش لیلیان – طرح قالی لیلیان – lillian carpet – lillian rug -lillian hand knotted rug – lillian handmade rug -lillian rug history- lillian wool rug- lillian rugs for sale – lillian rug prices- antique lillian rugs -rug value-  antique lillian rugs – lillian carpets – iran carpet – persian carpet -persian rug – persian rug – rugs-lillian persian rug – lillian oriental rug – lillian oriental carpet

قالی لیلیان

در جنوب اراک منطقه کوچکی است به نام کمره که در یکی از روستاهای معروف آن به نام لیلیان، ارامنه ای سکونت دارند که پیشه آن ها از زمان های قدیم فرش بافی بوده است. دست بات های آن ها یک پوده و با گره سنه و به رنگ های قرمز و با ظاهری مخمل مانند بافته می شوند.

فرش های لیلیان از نظر طرح و تا حدودی از نظر رنگ کم و بیش شبیه فرش های «ساروق آمریکایی» هستند. ترنج میانی مانند عنکبوتی در میان تار در متن فرش آویزان است و دو سر ترنج آن مانند دو چتر طاووس به نظر می آیند بقیه متن فرش با دسته گل های پر مانند پوشیده شده است. در فرش های لیلیان نیز پود های صورتی رنگ به کار می برند و تمام اندازه ها بافته می شوند.

اشاره ای به نام ساروق امریکایی شد به لحاظ آشنایی بیشتر آن را مطالعه می کنیم:

در پایان جنگ جهانی اول نماینده یک شرکت امریکایی که در ناحیه اراک در زمینه فرش فعالیت تجارتی داشت از میان نقشه های متداول در اراک و ساروق تعدادی طرح برابر سلیقه امریکایی ابداع و انتخاب کرده و مطابق این طرح ها فرش هایی دو پوده و پرز بلندی را در اندازه های مختلف در زمینه های قرمز با حاشیه سرمه ای یا بژ روشن به تعداد زیاد بافته و با امریکا صادر نمود.

با بافت فرش هایی برابر با سلیقه ی امریکایی که به سهولت از سایر طرح های اراک قابل تشخیص هستند غالبا فاقد لچک های چهارگانه بوده و ترنج میانی نیز بر خلاف ترنج های سنتی فرش های ایران فاقد خطوط حد فاصل ترنج و متن است . در متن این فرش ها دسته های گل و برگ های پیچیده ی بزرگی که اطراف آنها با گل های کوچک پوشیده شده به صورت مجرد و جدا از هم دیده میشود . بافنده های دهکده ی مسلمان نشین ریحان از بخش کمره به عکس لیلیان و شش روستای ارمنی نشین ناحیه , بدون انکه از طرح امریکایی تبعیت کنند. فرش هایی مطابق با طرح های اراک تولید میکنند.

بازدید از نمایشگاه و خرید آنلاین فرش دستبافت

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Shopping cart
Sign in

No account yet?

Create an Account
Product Categories
Follow: