00983132730137
( AM - PM ) 08 -17 Monday - Friday
info@aphiuny.com

Shipping

Worldwide

Order Support

00989126938369

فرش دستباف کردستان

قالی کردستان – فرش کردستان – قیمت قالی کردستان – قیمت فرش کردستان – قیمت فرش دستباف کردستان – فرش دستبافت کردستان – خرید قالی کردستان – قالیچه کردستان – نقشه کردستان -طرح نقشه های قالی کردستان – قالی بافی کردستان – طرح قالی کردستان – kurdistan carpet – kurdistan rug -kurdistan hand knotted rug – kurdistan handmade rug -kurdistan rug history- kurdistan wool rug- kurdistan rugs for sale – kurdistan rug prices- antique kurdistan rugs rug value-  antique kurdistan rugs  kurdistan carpets – iran carpet – persian carpet -persian rug – persian rug – rugs-kurdistan persian rug – kurdistan oriental rug – kurdistan oriental carpet – kurdish rug – kurdish carpet 

قالی کردستان

عشایر کرد از اسلاف قدیم ترین اقوام اریایی هستند که از چهار هزار سال پیش تاکنون محدوده ای در جنوب قفقاز و شمال عراق و شرق ترکیه را در دامنه های سلسله جبال زاگرس اشغال کرده اند. دشت ها و کوهپایه هایی که این عشایر را در خود جایی داده اند از مناطق مهم گله داری ایران هستند. پشم های حاصله از گوسفندان این ایلات علاوه بر مصارف محلی , در دیگر مراکز فرش بافی ایران نیز مصرف میشود. قالی بافی پیشیته ای با سابقه است که از سال ها پیش افراد ساکن در مراکز شهری و روستایی این منطقه را به خود مشغول داشته و در نتیجه شهرت فراوانی نیز برای فرش ایران در بازارهای خارج و داخل به همراه آورده است.

بافت قالی و قالیچه در نیمی از شهر ها و دهات این استان رواج کامل دارد . در واحد های بافندگی این استان جمعا در حدود 42000 دار قالی برپاست که 83000 کارگر بافنده در آنها به کار بافت فرش اشتغال دارند.

دستبافته های تیره های مختلف کرد و شهرنشینان استان کردستان و کرمانشاهان جز در مورد گره ای که به کار میبرند( گره ترکی ) موارد مشابه چندانی در طرح و رنگ و پرز و پوددهای مصرفی با یکدیگر ندارند که برای شناخت بهتر آنها را جداگانه باید مورد بررسی قرار داد.

بازدید از نمایشگاه و خرید آنلاین فرش دستبافت

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Shopping cart
Sign in

No account yet?

Create an Account
Product Categories
Follow: