00983132730137
( AM - PM ) 08 -17 Monday - Friday
info@aphiuny.com

Shipping

Worldwide

Order Support

00989126938369

فرش دستباف کبوتر آهنگ

kabutarahang carpet – kabutarahang rug -kabutarahang hand knotted rug – kabutarahang handmade rug -kabutarahang rug history- kabutarahang wool rug- kabutarahang rugs for sale – kabutarahang rug prices- antique kabutarahang rugs rug value-  antique kabutarahang rugs قالی کبوتر آهنگ – فرش کبوتر آهنگ – قیمت قالی کبوتر آهنگ –  فرش دستبافت کبوتر آهنگ – فرش دستباف کبودر آهنگ – خرید قالی کبوتر آهنگ – قالیچه کبوتر آهنگ – نقشه کبوتر آهنگ -طرح نقشه های قالی کبوتر آهنگ – قالی بافی کبوتر آهنگ – طرح قالی کبوتر آهنگ-  kabutarahang carpets – iran carpet – persian carpet -persian rug – persian rug –  rugs-kabutarahang persian rug

قالی کبودر آهنگ
در جنوب مهربان بخش کبودر آهنگ و شهرستان بهار قرار دارد که در گذشته فرش هایی با کیفیت مرغوب در مراکز قالی بافی آنها تهیه میشده است . برخی از این فرش ها آن چنان از زیباییو ظرافت سرشار بوده است که امروزه نمونه هایی از آنها زینت بخش مجموعه های شخصی و موزه های جهان شده اند.
ولی متاسفانه امروزه به دلیل بی توجهی در تهیه مواد اولیه ی مرغوب و عدم دقت در بافت شهرت بافته های آن تا حدودی از بین رفته است . رنگرزان کبودر آهنگ از قدیم در کار خود از تجربه زیادی برخوذپردار بوده اند . آنها در تهیه نوع رنگ آبی درخشان که به اصطلاح پرطاووسی خوانده میشود و رنگ طلایی بر مایه ای که از گیاه اسپرک تهیه میشود , مهارت زیادی دارند.کار این رنگرزان را بافندگان منطقه با بافت فرش هایی در اندازه های استاندارد و گاهی بسیار بزرگ بر روی دارهای قالی تکمیل میکنند. رنگ متن فرش های آن اغلب قرمز و یا بژ است در گذشته فرش های کبودر آهنگ با پیروی از طرح های لچک و ترنج و بته ای در سبک شاخه شکسته بافته میشد ولی از حدود 60 سال پیش طرح های گلدار ساروق در بین بافنده های این ناحیه از اقبال بیشتری برخوردار بوده اند .
برخی از معروفترین مراکز قالیبافی استان همدان نظیر کبودراهنگ که با روستاهایی مثل داقداق آباد، دستجرد، امیرآباد ، رامیشان ، یک گروه قالیبافی را تشکیل می دهند، در حوزه حاجیلو قرار دارد. در کبودراهنگ قالیهای یک پودی نیز متداولتر است و نقشهای رایج ، لچک و ترنج ، گل فرنگ و کف ساده است. بافندگان کبودراهنگ بر خلاف مناطق روستایی بافت قالی را از روی نقشه می بافند. از سایر نقشهای رایج در منطقه حاجیلو نقشة گل پیازی و قره داغی را می توان نام برد.

بازدید از نمایشگاه و خرید آنلاین فرش دستبافت


خرید فرش دستبافت


خرید آنلاین فرش دستبافت

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Shopping cart
Sign in

No account yet?

Create an Account
Product Categories
Follow: